O mnie

Hej, jestem Ania. Od roku 2013 stałam się pasjonatką craftingu, czyli tworzenia rzeczy własnymi rękami :-) Przez ten czas szyłam maskotki, torebki, poszewki na poduszki, tworzyłam kwiaty w technice Kanzashi, poznałam różne techniki patchworku, tworzyłam szkatułki na biżuterię i filcowe ozdoby. Obecnie moim konikiem stała się glinka polimerowa i szycie na maszynie. Przeglądając tutoriale na youtubie i strony na Facebooku zdałam sobie sprawę, jak wiele można się nauczyć korzystając z internetu! Tą wiedzą chciałabym się z Wam dzielić. Dlatego na tym blogu znajdziecie nie tylko moje prace (zdjęcia i opisy technik) ale też linki do ciekawych stron czy zdjęcia rzeczy stworzonych przez rękodzielników z całego świata. A więc zapraszam do mojej GALERII!

About me

Hey, I'm Anna. Since 2013, I became passionate about crafting which means making things with my own hands :-) During this time, I sewed mascots, handbags, pillowcases, I discovered the Kanzashi technique of flowers creation, I've learnt many techniques of patchwork, I created the jewelery boxes. Currently my favorite hobby is creation from the polymer clay and machine sewing. Browsing tutorials on youtube and Facebook page, I realized how much can we can learn using the internet! This knowledge I would like to share with you. Therefore, at this blog you will find not only my works (photos and descriptions of techniques) but also links to interesting websites or photos of things created by crafters from around the world. So welcome to my GALLERY!

poniedziałek, 8 czerwca 2015

Jak uszyć kotka / How to sew a cat

Dzisiaj zaprezentuję Wam krok po kroku jak uszyć maskotkę-przytulankę w kształcie kotka.
Potrzebny jest do tego kawałek materiału (najlepiej bawełny) 25 cm x 50 cm i wsad poduszkowy (można kupić lub wykorzystać starą poduszkę).
Narysuj na papierze kota i wytnij go.Mój ma ok. 20 cm x 20 cm.


I would like to show you today how to sew a mascot-pillow in a shape of a cat.
You will need a piece of fabric (cotton is the best) 25 cm x 50 cm plus a staffing (you can buy it or use an old pillow).
Draw a cat shape on a piece of paper and cut it out. Mine is about 20cm x 20 cm.


Przyłóż wykrój do złożonego na pół materiału lewą stroną na zewnątrz. Obrysuj wykrój.

Put the cat shape on the folded in half piece of fabric (wrong side outside). Draw the shape.




Przeszyj na maszynie zostawiając otwór 4-5 cm do wypchania. Ja zostawiłam na to miejsce "pod ogonem" :-) Odetnij zbędne fragmenty materiału.

Sew the shape following the drawn line but leave a 4-5 cm a space to staff. I did it on place "under the tail" :-)
Trim the exceeding part of the fabric keeping 1 cm of allowance.



Ponacinaj miejsce na brzuszku, żeby materiał nie zwijał się po odwróceniu na prawą stronę. Ostrożnie, aby nie przeciąć szwu!

Cut the seam allowance on the stomach in small strips to avoid the fabric crimping once it's turned out. Pay attention and do not cut the thread!


Teraz można odwrócić materiał na prawą stronę.

Now you can turn the fabric on the right side out.



Weź wsad poduszkowy i małymi pęczkami wypchaj materiał zaczynając od głowy. Nie wkładaj go zbyt dużo, bo maskotka stanie się twarda i pofałdowana.

Take the staffing and little by little put it into the created shape starting by the head. Do not put too much because the mascot will become hard and crimpy.



Na koniec zaszyj otwór, przez który wkładany był wsad.

At the end sew the hole used for staffing.



Maskotka jest gotowa. Teraz wystarczy przyszyć oczy - można użyć guziczków, filcu lub jak ja, koraliki wykonane z modeliny.

The mascot is ready. Now you need to attach the eyes - you can use buttons, felt or like me here, beads made of polymer clay.



Nosek, uśmiech i wąsy można wyhaftować czarną nicią lub namalować permanentnym markerem.
Jeszcze wstążka na szyję... i gotowe!

Nose, mouth and mustache can be embroided with a black thread or you can draw them with a permanent marker.
Tie a ribbon arround the neck... et voila!





1 komentarz: